fadrí

BIBLIOGRAFIA DE GERMÀ COLÓN DOMÈNECH: Llibres

1. Llibre d’hores, Editorial Barcino (Els Nostres Clàssics, 87), Barcelona, 1960.
  2. Furs de València. Edició crítica de Germà Colón i Arcadi Garcia, 8 volums, Editorial Barcino (Els Nostres Clàssics, 101, 105, 113, 121, 130, 134, 136, 137), Barcelona, 1970-1999. Furs de València, Edició a cura de Germà Colón i Vicent Garcia Edo, 1 volum, Editorial Barcino (Els Nostres Clàssics, 138), vol. IX, Barcelona, 2002.
  3. Die ersten romanischen und germanischen Uebersetzungen des Don Quijote, Francke, Bern, 1974.
  4. Literatura catalana, La Muralla, Madrid, 1975.
  5. El léxico catalán en la Romania, Gredos, Madrid, 1976.
  6. La llengua catalana en els seus textos, 2 vols., Curial, Barcelona, 1978.
  7. Diccionario latino-español d’Elio Antonio de Nebrija. Puvill, Barcelona, 1979 [En col·laboració amb Amadeu-J. Soberanas].
  8. Llibre del Consolat de Mar. En col·laboració amb Arcadi Garcia i la Secció Catalana de la Universitat de Basilea, 4 volums, Fundació Vives Casajuana i Fundació Noguera, Barcelona, 1981-1987.
  9. Llibre del Consolat de Mar. Vol. I: Edició del text, 1981 [Reproducció facsimilar a Llibre del Consolat de Mar. Edició del text de la Real de Mallorca, amb les variants de tots els manuscrits coneguts [i amb l’edició de la traducció italiana de Biscontini de 1479], Fundació Noguera i Cambra de Comerç de Barcelona, Barcelona, 2001, 393-635].
  10. Llibre del Consolat de Mar. Vol. II: Edició del text (continuació), 1982 [Reproducció facsimilar a Llibre del Consolat de Mar. Edició del text de la Real de Mallorca, amb les variants de tots els manuscrits coneguts [i amb l’edició de la traducció italiana de Biscontini de 1479], Fundació Noguera i Cambra de Comerç de Barcelona, Barcelona, 2001, 637-918].
  11. Vol. Llibre del Consolat de Mar. IV: Apèndix i text italià, 1987 [Reproducció facsimilar a Llibre del Consolat de Mar. Edició del text de la Real de Mallorca, amb les variants de tots els manuscrits coneguts [i amb l’edició de la traducció italiana de Biscontini de 1479], Fundació Noguera i Cambra de Comerç de Barcelona, Barcelona, 2001, 919-1152 i 1513-1602].
  12. Panorama de la lexicografia catalana. De les glosses medievals a Pompeu Fabra. Enciclopèdia Catalana (Biblioteca Universitària 7), Barcelona, 1986. 2a edició, 1991) [En col·laboració amb Amadeu-J. Soberanas].
  13. Problemes de la llengua a València i als seus voltants, Universitat de València (Col·lecció Honoris Causa 1), València, 1987.
  14. Diccionario latín-catalán y catalán-latín d’Elio Antonio de Nebrija, Gabriel Busa. En col·laboració amb Amadeu-J. Soberanas, Puvill, Barcelona, 1987.
  15. Liber Elegantiarum, Joan Esteve, INCULCA, Castelló de la Plana, 1988.
  16. El español y el catalán, juntos y en contraste, Ariel, Barcelona, 1989.
  17. El lèxic català dins la Romània, Universitat de València (Biblioteca de Lingüística Catalana 12), València, 1993. [Traducció parcial i ampliada del núm. 5.]
  18. Estudis de filologia catalana i romànica, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana – Publicacions de l’Abadia de Montserrat (Biblioteca Manuel Sanchis Guarner, 36), 1997.
  19. Cultura i humanisme en les lletres hispániques (s. XV-XVI) // Cultura y humanismo en las letras hispánicas (s. XV-XVI), Sociedad Castellonense de Cultura, Castelló de la Plana, 1998 [ed., en col·laboració amb Lluís Gimeno].
  20. Vida rural i ramadera // Vida rural y ganadera, Sociedad Castellonense de Cultura, Castelló de la Plana, 1999 [ed., En col·laboració amb José Sánchez Adell].
  21. De re militari, Sociedad Castellonense de Cultura, Castelló de la Plana, 2001 [ed., En col·laboració amb Ricardo Pardo Camacho].
  22. Les regles d’esquivar vocables. Autoria i entorn lingüístic, Institut d’Estudis Catalans (Treballs de la Societat Catalana de Llengua i Literatura 3), Barcelona, 2001.
  23. Para la historia del léxico español, 2 vols., Arco/Libros, Madrid, 2002.
  24. Libro de alabanças de Martín de Viciana, Ajuntament de Burriana, Burriana, 2002.
  25. L’ornitologia rossellonesa de Pere Barrere (1745), Societat Castellonenca de Cultura, Castelló de la Plana, 2003 [En col·laboració amb Josep Tormo].
  26. El “Lexicon puerile” (1560) de Lorenzo Palmireno. Estudio, edición facsímil y transcripción, PPU, Barcelona, 2003.
  27. De Ramon Llull al Diccionari de Fabra. Acostament lingüístic als monuments de les lletres catalanes, Fundació Germà Colón Domènech – Publicacions de l’Abadia de Montserrat, Castelló de la Plana – Barcelona, 2003.
  28. La enseñanza del latín en la baja Edad Media. Estudio y edición sinóptica de las Variationes latinas de Fliscus con sus correspondencias en italiano, español, catalán y francés, Gredos, Madrid, 2003 [En col·laboració amb Andrés Colón].
  29. Una nomenclatura catalano-francesa del 1718. Edició i estudi lingüístic. Societat Castellonenca de Cultura, Castelló de la Plana, 2005 [En col·laboració amb Maria Pilar Perea].
  30. Las primeras traducciones europeas del Quijote, Cuadernos de Filología, 6, Bellaterra, Servei de Publicacions, Universitat Autònoma de Barcelona, 2005. [Reeditat a M. Casanova Ávalos & S. Fortuño Llorens, Estudios de Filología Española. Una selección. Germà Colón Domènech, Castelló de la Plana, Universitat Jaume I, Universität Basel, 2017, 887-899.]
  31. Furs de València. Furs Extravagants. Edició crítica de Germà Colón i Vicent Garcia Edo. dins la col·lecció «Els Nostres Clàssics» 139-140, 2 vol., Barcelona, 2007.
  32. Lexicografia, lèxic i crítica textual, Universitat Jaume I / Publicacions de l’Abadia de Montserrat, Castelló / Barcelona, 2011.
  33. Les Regles d’esquivar Vocables, a revisió, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana, València/ Barcelona, 2011 [en col·laboració amb Antoni Ferrando].
  34. Origen i història del lèxic català, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana – Publicacions de l’Abadia de Montserrat, València – Barcelona, 2014.
  35. Vocabulari castellonenc, Ajuntament de Castelló de la Plana, Castelló de la Plana, 2015.
  36. Estudios de Filología Española. Una selección. Germà Colón Domènech, a M. Casanova Ávalos & S. Fortuño Llorens, Estudios de Filología Española. Una selección. Germà Colón Domènech, Castelló de la Plana, Universitat Jaume I, Universität Basel, 2017.
  37. Germà Colón Domènech al Butlletí de la Societat Castellonenca de Cultura. Articles i notes (1949-1985), Maria Pilar Perea (ed.), Societat Castellonenca de Cultura, Castelló de la Plana, 2020.
  38. Vocabulari de la llengua catalana medieval de Lluís Faraudo de Saint-Germain. Una selecció. Germà Colón Domènech (dir.), Barcelona: Institut d’Estudis Catalans, 2022.